donderdag 7 februari 2008

Hallo!

Welkom op onze blog van en voor Stan!

Naar het voorbeeld van veel andere ouders die een website of blog maakten over en voor hun kind(je) dat overleden is, besloten wij dit ook te doen.

Hieronder lees je ons verhaal: beginnende bij de laatste controle van de zwangerschap
tot en met het afscheid van Stan.
De schrijfsels beginnende bij de dag van de geboorte zijn letterlijk overgenomen
uit het schriftje dat wij in het ziekenhuis bijhielden.
Het zijn gevoelens, bedenkingen,... van het moment zelf.

Alles van na het afscheid lees je onder "Verder met Stan" (zie link in rechterkolom)

Wie wil kan een reactie nalaten.


Kimberly en Kristof

5 opmerkingen:

X zei

Hey Kimberley en Kristof,


kristof ik hoop dat ik het je deze morgen niet te moeilijk heb gemaakt.Zoals ik al zei denk ik nog vaak aan jullie Stan.
Het is geen eenvoudige weg die jullie moeten bewandelen. Het is dan ook ongelooflijk mooi te mogen lezen met welke zorg en aandacht het ventje in jullie leven aanwezig is.

Kimberley,

Bij het lezen van jouw gedachten en gevoelens kom ik opnieuw een stukje van mezelf tegen. Het is hard hé!
De wijze waarop je alles verwoord verdiend een groot respect.
Zo mooi,zo warm, zo moeder zijn...

Ooit krijgt alles z'n plaats maar die ooit is een ver begrip.


Kristof,

Raf de giraf fleurt Stan zijn plekje volledig op. Het is mooi om te zien hoe jij je gevoel hier in kan leggen. Ik denk dat Stan jou wel de "beste papa" zal noemen, en dat hij nog gelijk heeft ook.

Bedankt om even mee te mogen wandelen in jullie beleving en zo de kleine Stan wat beter te leren kennen. Mocht je hier geen tof gevoel bij hebben dan heb ik daar alle respect voor.

Warme groetjes!

peggy zei

Als ik toch een giraf was
met zo'n lange nek
dat zou ik heerlijk vinden
dat leek mij dan te gek.

Wat zou ik het bekijken
van hier boven af
door dat goede uitzicht
wat mijn nek me gaf.

Ik hoefde niet te dringen
om vooraan te staan
ook als ik de laatste was
dan zou me niets ontgaan.


Hallo Kimberley en Kristof,

Zondag breekt er weer zo'n dag aan dat jullie misschien gemengde gevoelens zal geven.
Toch denk ik dat Stan graag over jullie schouders mee zal kijken.
Mooie, intense momenten maar ook verdriet en heimwee.
Maar net door z'n warme plekje zal hij altijd aanwezig zijn. Ook op die speciale dagen ...

groetjes Peggy

A zei

Ik wou!

Ik wou 't zo graag nog één keer zeggen,
zonder denken, zomaar heel spontaan,
zonder ook maar uit te leggen,
zonder op mijn tenen te moeten staan.

Ik zou 't zo graag nog eens heel zachtjes fluisteren ...
tegen de sterren in de donkere nacht,
en hopen dat jij in jouw droom zou luisteren
en met mijn woorden slapen zou, heel zacht!


Kimberly en Kristof,

Heel mooi om te lezen en te bekijken wat jullie voor Stan doen ...

Ik vind het warm en tegelijkertijd raakt het me helemaal!

warme groeten,
A

peggy zei

Een kleine ster
bezien vanaf beneden
ik wil je laten weten
dat je door je straaltjes
uit te delen
in het donker, onwetend
een lichtend lichtje bent
voor velen!

Een liefdevolle kerst,Stan

Warme groetjes,

Peggy

peggy zei

Kusje



Ik blaas een kusje in de lucht
een vogeltje neemt het mee
en laat het vallen in zijn vlucht
het kusje valt in zee

Een dolfijntje vangt het op
en duwt het kusje voort
een zeehondje komt toegesneld
heeft van het kusje gehoord

Zeehondje neemt het kusje mee
en legt het op het strand
een meisje, klein, die vindt het daar
en pakt het in haar hand

Ze doet haar handje open en
plotsklaps is daar de wind
die blaast het kusje weer omhoog
heel ver van het kind

Een vlindertje vangt het kusje op
en neemt het mee in het blauw
hij vliegt tot aan de hemel en
geeft mijn kusje aan jou.

Een gelukkige verjaardag Stan.

Knuf, Peggy